Zou je dit platform ook aanraden aan andere organisaties of arbodiensten? “Jazeker. Ik vind het echt van toegevoegde waarde. Dit komt ook doordat we de opzet en inhoud van de tool zelf bedacht hebben en hebben kunnen laten aansluiten op onze organisatie". Gabor noemt de volgende pluspunten:
- Ik denk dat het een mooi systeem is wat het vitaliteitsonderzoek goedkoper, efficiënter en overzichtelijker maakt. Het raakt echt de kern van wat er nodig is om vitaliteit en gezondheid van medewerkers te meten, te monitoren en op peil te houden. Daarbij kunnen we het systeem zelf continu actueel houden.
- Het ziet er mooi uit (de look en feel) en het zijn ook niet van die ellenlange testen. De persoonlijke terugkoppeling is kort en duidelijk. Alles is erg laagdrempelig voor medewerkers.
- Dat je de onderzoeken zelfstandig heel simpel in gang kan zetten, op elk gewenst moment, en het niet eerst over allerlei schijven heen moet. Het mooie is dat de banken/afdelingen zelf een account kunnen aanmaken voor de groepsonderzoeken. De arbodienst krijgt wel een melding dat er een onderzoek is aangevraagd en is beschikbaar voor vragen of ondersteuning, maar de regie om het daadwerkelijk te doen ligt bij de banken zelf. En daar moet het ook liggen in onze visie. Dat gaat eigenlijk heel goed.
- Het is even wennen dat alles digitaal is maar dat maakt het ook een stuk sneller. Doordat we de groepsresultaten gelijk online kunnen inzien, kun je snel inzoomen op bepaalde groepen en kun je het ook live doornemen. Indien nodig kun je actie ondernemen. Dat is heel fijn.
- We kunnen eenvoudig herhaalmetingen doen. Het beleid is om minimaal 1 keer per twee jaar (en als het haalbaar is 1 keer per jaar) te meten op groepsniveau. Tussendoor kan er altijd vaker gemeten worden. Dat kan over alle thema’s gaan, maar er kan ook extra ingezoomd worden op een specifiek thema, zoals werkstress.